dinsdag 29 december 2015

Daan op koers voor een prijs

Vandaag alweer de een na laatste ronde. Dit keer 2,5 punt uit 6. En ik heb 3 foto's van onze jeugd gevonden.
 
Het eerste was Jarno klaar. Ik heb er eigenlijk niks van meegekregen. In elk geval verloor Jarno. Morgen mag hij het proberen tegen de tegenstander waar Gerbrich eerder van won.
Jarno geconcentreerd
(foto Harry Gielen)
 
Ook van de reprise van het ONJK, Ilja tegen Pascalle, heb ik weinig meegekregen. Na de opening dacht ik dat Ilja wel goed stond maar toen ik later nog eens keek stond ze een pion achter. Van het einde heb ik niks meegekregen.
Ilja tegen Pascalle, Jarno loopt langs
(foto Fons van Hamond)
Van de partij van Gerben heb ik meer meegekregen. Volgens mij stond Gerben goed. Er zat wel wat weinig spanning in de stelling en daar houdt Gerben niet zo van. Dus aanvallen maar. Helaas liep dat minder goed af. Morgen mag Gerben tegen de vader van Nick Huisinga en gezien beider spelstijlen verwacht ik vuurwerk.
Gerben gisteren tegen Judith Valkenburg
(foto Harry Gielen)
Robin speelde een wisselende partij tegen Ella Welling. Ella stond heel goed en leek te gaan winnen. Robin kromde zijn rug en ging er nog eens goed voor zitten. En dat hielp: hij won. Dat geluk verdiende hij ook wel een keer na de afgelopen twee dagen. Morgen tegen Gerbrich: dat is minder geslaagd.
Robin in zijn partij van gisteren
(foto Harry Gielen)
Daan wist Nick Huisinga al in de opening te verrassen. Het koningsgambiet met Ke1-f1 leek prettig voor Nick, maar ik vermoed dat Nick eigenlijk de zet h2-h4 is vergeten te doen na g7-g5. In elk geval kwam Nick er na g5-g4 Pg8-h6 en h2-h3 er niet meer aan te pas. Daan staat hierdoor derde in het klassement en met een goede laatste ronde zal hij een prijs winnen.
 
Gerbrich speelde weer een goede partij tegen de aardige Henk Woudstra. Na de opening had ze chronisch ruimtegebrek, maar met b7-b6 en a7-a5 kwam er wat lucht en werd de witte a-pion zwak. In het eindspel kwam ze daardoor een pion voor, maar het bleek niet genoeg voor de winst.
Een mooie foto van de gebroeders Bruins
(foto Harry Gielen)
 Wat mij betreft een zeer geslaagd toernooi voor onze jeugd. Nu alleen hopen dat men Gerbrich, Daan en Jarno ook nog leuk op de foto weet te krijgen.

Geen opmerkingen: